ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 1

Οι αναρτήσεις είναι ομαδοποιημένες κατά μάθημα στο δεξί σας χέρι, όπως κοιτάτε. Επίσης μπορείτε να δείτε παλαιότερες αναρτήσεις στο κάτω μέρος της σελίδας πατώντας "παλαιότερες αναρτήσεις".

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 2

Ορισμένες από τις παλαιότερες αναρτήσεις μπορεί να περιέχουν συνδέσμους που δεν λειτουργούν πια. Επίσης ορισμένες παλιές πολυτονικές γραμματοσειρές μπορεί να δυσλειτουργούν. Το μπλογκ έχει συσσωρεύσει ένα μεγάλο αριθμό αναρτήσεων που αδυνατώ να ελέγξω στην πληρότητά τους. Με την πρώτη ευκαιρία θα γίνει μια γενική εκκαθάριση.

8-4-2015: Μια μερική συντήρηση διόρθωσε πολλά προβλήματα (50%).

Επισήμανση 3

Δυστυχώς αρκετά από τα παράθυρα του LinkWithin (you might also like) δεν λειτουργούν πια. Συγχωρήστε με για την ενδεχόμενη ταλαιπωρία!
Σταύρος Γκιργκένης 17-10-2016

Κυριακή, 10 Νοεμβρίου 2013

Δεκάλογος για τη συγγραφή άρθρου σε εφημερίδα -Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου


1) Όταν μας ζητείται να γράψουμε άρθρο σε εφημερίδα δεν ξεχνάμε ποτέ να βάλουμε έναν ΤΙΤΛΟ.

2) Όταν το θέμα είναι σοβαρό, όπως για παράδειγμα η αξία της γλωσσομάθειας ή τα υπέρ και τα κατά της τουριστικής δραστηριότητας, χρησιμοποιούμε επίσημο, όσο το δυνατόν πιο επιστημονικό και ουδέτερο ύφος. Αποφεύγουμε τους συναισθηματισμούς και το φιλικό ύφος.

3) Γι’ αυτό επίσης αποφεύγουμε να χρησιμοποιήσουμε το Εγώ, Εσύ, Εσείς και τα αντίστοιχα ρηματικά πρόσωπα. Π.χ. αποφεύγουμε την έκφραση «με τη γλωσσομάθεια μπορείτε να βρείτε μια καλή δουλειά» και προτιμούμε το ουδέτερο ύφος «με τη γλωσσομάθεια είναι δυνατή η εύρεση μιας καλής θέσης εργασίας».

4) Αποφεύγουμε σημεία στίξης όπως τα θαυμαστικά (!), τα αποσιωπητικά (...) και τις ρητορικές ερωτήσεις (;), γιατί υποδηλώνουν
συναίσθημα, το οποίο θέλουμε να αποφύγουμε σε τέτοιου είδους κείμενα.

5) Αποφεύγουμε την αναφορά σε προσωπικές ιστορίες ή ιστορίες φίλων μας ως επιχειρήματα για τις απόψεις μας. Η αυτοβιογραφία μας και οι λεπτομέρειες της προσωπικής μας ζωής δεν ενδιαφέρουν τον αναγνώστη της εφημερίδας.

6) Παρόμοια επιχειρήματα τα τακτοποιούμε μαζί (τα οικονομικά με τα οικονομικά, τα πολιτιστικά με τα πολιτιστικά, τα κοινωνικά με τα κοινωνικά). Δεν τα ανακατεύουμε, ούτε πάμε μπρος πίσω από το ένα είδος επιχειρήματος στο άλλο.

7) Χρησιμοποιούμε συνδετικές λέξεις, για να δείξουμε ότι ο λόγος μας έχει δομή και ροή: καταρχήν, έπειτα, επιπλέον, επιπρόσθετα, ακόμη, τέλος κ.ο.κ.

8) Αποφεύγουμε τύπους του προφορικού λόγου: εάν όχι άμα, ξέρεις όχι ξες, βοηθά όχι βοηθάει κ.ο.κ.

9) Αποφεύγουμε να αλλάζουμε πρόσωπο στην πορεία του λόγου μας. Δεν ξεκινάμε π.χ. με το Εμείς, για να περάσουμε στο Εσείς κ.τ.λ. Για παράδειγμα: ΟΧΙ «Στις μέρες μας (α΄ προσ.) η γλωσσομάθεια είναι απαραίτητη. Είναι πλεονέκτημα να γνωρίζετε (β΄ προσ.) ξένες γλώσσες». ΤΟ ΣΩΣΤΟ: «Στις μέρες μας (α΄ προσ.) η γλωσσομάθεια είναι απαραίτητη, γι’ αυτό είναι πλεονέκτημα να γνωρίζουμε (α΄ προσ.) ξένες γλώσσες». ΑΚΟΜΗ ΚΑΛΥΤΕΡΑ: «Στη σύγχρονη εποχή η γλωσσομάθεια είναι απαραίτητη και αποτελεί πλεονέκτημα η γνώση ξένων γλωσσών», όπου αποφεύγουμε εντελώς το α΄ ή β΄ πρόσωπο και έχουμε ένα ουδέτερο γ΄ πρόσωπο.

10) Και μια γενική οδηγία για όλα τα κείμενά σας: αποφεύγετε να γράφετε μεγάλες προτάσεις και περιόδους λόγου, γιατί αν δεν κατέχουμε σωστά την τέχνη του λόγου, αυτό οδηγεί στην ασυνταξία, τη φλυαρία και την ασάφεια. Προτιμάτε τις σύντομες προτάσεις με μεστό περιεχόμενο.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...